من برای انجام منظم کارهایی که در آینده قراره انجام بدم، از گوشیم و علی‌الخصوص تقویمش استفاده میکنم. این سنت حدودا از زمانی که کا۷۵۰آی داشتم تا امروز ادامه داشته است. برای سیمبین یا سونی‌اریکسون که کلا لاجرم با تقویم انگلیسی سر میکردم و «چون نور امیدی نیست، شکایتم چرا؟»، اما با شروع استفاده‌م از اندروید این مشکل حدودا برطرف شد. از بازار تقویم خیام رو نصب کردم که هم تقویم فارسی بود، هم ویدجت مناسبی داشت و هم با گوگل سینک میشد. این ویژگی‌ها، پاسخگوی تمام نیاز من بودند، تا اینکه تقویم خیام شروع به هنگ کردن بعد از آپدیت تلفن من کرد.

همیشه راهی هست…

از اونجا که حضور تقویم برای من حدودا واجب بود، شروع به گشتن در گوگل‌پلی و بازار کردم، آخر سر هم تقویم گوگل بهترین گزینه‌ای بود که تونستم پیدا کنم. تقویم گوگل رو میشه با سرچ کلمه‌ی Calendar در بازار یا گوگل‌پلی جورید.

اما یه مشکل این وسط هنوز پابرجاست، تقویم شمسی نیست و ویدجت شمسی هم نداره! حداقل این مشکل که برای تنظیم یک اتفاق در آینده، لاجرم باید دستی تاریخ را تبدیل کرد، وجود خواهد داشت!


همیشه دوستِ خوب، هست!

اما این هم مشکلی نبود که حل نشدنی باشه. حداقل با داشتن دوستانی مثل علیرضا. بعد از در جریان گذاشتن علیرضا در مورد مشکل و بیان نیاز و نوع مطلوب ویدجت تاریخ شمسی، علیرضا ویدجت مورد نظرم رو به مجموعه‌ی ایام اضافه کرد. عکس تایتل همون ویدجته!

یاد ایام…

«ایام» بستری هست که به کاربر این امکان رو میده که ویدجت دلخواه خودش رو برای تاریخ داشته باشه. با چینش دلخواه و عناصر دلخواه در ویدجت. مثلا یکی دوست داره یک تقویم کامل روی صفحه داشته باشه:

یا فقط ساعت و تقویم

یا تقویم و موزیک‌پلیر

و یا هر چیزی که خودش با سلیقه‌ی خودش، با صرف وقت میتونه بسازه :). ایام بستری‌ه که هنوز شناخته شده نیست و هنوز جای کار داره، اما برای نیاز مذکور در این پست، یک ابزار کامله!

برای یک اتفاق!

برای تنظیم یک اتفاق در آینده، بعد از اینکه ویدجت تقویم شمسی ایام به صفحه‌ی اصلی اضافه بشه، با ضربه زدن روی + پنجره‌ای باز میشه که در اون تاریخ اتفاق رو وارد می‌کنید و بعد از تنظیم تاریخ، روی دکمه‌ای که روی آن نام روز هفته در آن تاریخ (مثلا دوشنبه یا شنبه) نوشته شده است، ضربه می‌زنیم:

تقویم گوگل باز میشه و میشه بقیه جزئیات رو در اون وارد کرد ؛). قدرت تقویم گوگل به همراه راحتی در تنظیم تاریخ شمسی :).


پ.ن: قرارم بر این بود که به صورت منظم، هر جمعه یک پست منتشر کنم. هفته‌ی قبل که وقت نشد و سه هفته‌ی قبلش هم که لپ‌تاپ در دست تعمیر بود. انگار هر جا هر برنامه‌ای داشته باشی، بالاخره اتفاق غیرمترقبه را باید جزئی از آن بیانگاری.