meysampg

از چیزهایی که یاد می‌گیرم، می‌نویسم… :)

۲ مطلب در آذر ۱۳۹۳ ثبت شده است

جمعه, ۱۴ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۰۹ ب.ظ میثم پورگنجی
ماک، هنوز ماک است!

ماک، هنوز ماک است!

من از اون وقتی که دیگه کنتور سنم فنرش در رفت و بی حساب شروع کرد به بالا رفتن، روز به روز عادت کردم به کمتر و کمتر حرف زدن۱ و این عادت در جاده، جایی که میشه در هر ثانیه مناظر متفاوت برای دیدن داشت، تشدید میشه.

سلامِ من به تو ای یار قدیمی!

در این دو سه ماه اخیر، بنا بر شرایطم، روزهای خیلی زیادی رو داشتم که حداقل ۳ ساعت در روز رو در جاده‌های بین‌راهی سپری کنم. یکی از چیزهایی که طبیعتا در این مکان‌ها میشه دید، ماشین سنگین‌ه و به خاطر شرایط جغرافیایی شهر من، یکی از طبیعی‌ترین ماشین سنگین‌ها: «ماک».
ادامه مطلب...
۱۴ آذر ۹۳ ، ۱۸:۰۹ ۵ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم پورگنجی
جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۵ ب.ظ میثم پورگنجی
چطوری با پایتون ۳ شروع کنیم؟ یا «یک راهنمای خیلی خیلی مبتدیانه برای پایتون»

چطوری با پایتون ۳ شروع کنیم؟ یا «یک راهنمای خیلی خیلی مبتدیانه برای پایتون»

من در هفته‌ای که گذشت به یه مشکل با متلب برخوردم، برنامه‌م با اینکه همه چیش درست به نظر میومد، جواب اشتباه میداد! مشکل هم این بود که من با هر حیله و مکری که خواستم بفهم‌م مشکل از کجاست، نتونستم! به نظرم مشکل از اینجا ناشی میشد که متلب بیش از حد حرف‌گوش‌کن و محجوب‌ه و این وسط، اگه چیزی هم باشه به روم نمیاره! به هر حال این بهانه‌ای بود که با اون من تصمیم گرفتم برنامه رو با پایتون۱‍ بازنویسی کنم.
از اونجایی که من برنامه‌نویس حرفه‌ای نیستم، در این پست فقط قصد معادل‌سازی خیلی سریع صحبت با زبان پایتون برای متلب‌زبان‌ها دارم و به احتمال خیلی زیاد، برای یاد گرفتن این زبان، کتاب‌هایی مثل How to Think Like a Computer Scientist و Dive into Python خیلی مفیدتر از این پست هستن!
ادامه مطلب...
۰۷ آذر ۹۳ ، ۱۸:۲۵ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم پورگنجی