meysampg

از چیزهایی که یاد می‌گیرم، می‌نویسم… :)

۲ مطلب در مهر ۱۳۹۴ ثبت شده است

سه شنبه, ۲۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۶:۳۴ ب.ظ میثم پورگنجی
چطور PDF را برای کیندل‌مان بهینه کنیم؟

چطور PDF را برای کیندل‌مان بهینه کنیم؟

همه‌ی داستان از علاقه‌ی من به کتاب Naive Set Theory شروع شد. من به این کتاب خیلی علاقه دارم و هر چند وقت یکبار سعی می‌کنم بخشی از اون رو بخونم -که احتمالا منتج به خوندن کلش هم میشه عموما. اما مشکل از جایی شروع شد که این کتاب روی کیندل اونجور نیست که من رو خوشحال کنه. به هر حال از اونجایی که علت عاشق ز علت‌ها جداست :دی گشتم و گشتم تا یه راه‌حل پیدا کردم.

راه‌حل خیلی ساده‌ست:
  1. به این صفحه بروید و ابزار k2pdfopt را دانلود کنید.
  2. برنامه را متناسب با سیستم‌عامل‌تان اجرا کنید. برای مثال من در لینوکس این برنامه را به صورت زیر اجرا می‌کنم:
    ./k2pdfopt fileName.ext
  3. با اجرا شدن برنامه، دکمه‌ی d رو می‌زنم و دیوایس‌م رو انتخاب می‌کنم (برای من Paperwhite 3 و طبعا گزینه‌ی ۵ رو با فشردن دکمه‌ی ۵ و اینتر انتخاب می‌کنم).
  4. اینتر میکنم و منتظر میمونم تا برنامه پی‌دی‌اف جدید رو برام بسازه ;).
تصویر زیر همون چیزی‌ه که من رو خوشحال میکنه :).

۲۸ مهر ۹۴ ، ۱۸:۳۴ ۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم پورگنجی
شنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۶ ب.ظ میثم پورگنجی
چگونه یک دفترچه یادداشت هماهنگ در همه جا داشته باشیم؟

چگونه یک دفترچه یادداشت هماهنگ در همه جا داشته باشیم؟

من به علت حافظه‌ی طلائی‌ای که دارم، نیاز دارم تا کارهایی که میخوام انجام بدم و یا لیست وسایلی که میخوام تهیه کنم را جایی بنویسم تا در فرصت مناسب تهیه یا انجام کارها، فراموش‌شون نکنم. استفاده از دفترچه‌ی کاغذی و یا عموم اپلیکیشن‌های موبایل، راهکارهای معمول و معقولی هست که در این مورد پیشنهاد میشن. ولی هر کدوم ایرادهایی دارند که باعث میشه اونا از نظر من کامل نباشند. برای مثال من داخل مترو با تراکم معمولی که داره، نمیتونم دفترچه‌ی کاغذی را از کیف یا کوله‌م بیرون بیارم و یا اپلیکیشن‌های معمول موبایل، وقتی که موبایل من اونطرف اتاق‌اند و من پای کامپیوتر -و طبیعتا انتظار ندارید که من پاشم برای یادداشت یک کار از جام بلننننددددد شم و بررررررررررررررم گوشی‌م را بردارم؟- عملاً برای من مفید نیستند.

گوگل همیشه یک راه‌حل دارد!

طبیعتا راه اول سرچ در گوگل است و از شانس خوب من، اولین راه‌حل هم توسط خود گوگل ارائه شده است. گوگل کیپ :). خیلی ساده: با استفاده از گوگل کیپ میشه روی سیستم و یا موبایل یادداشت کرد و با وصل شدن به اینترنت، روی هر کدوم از دیوایس‌ها، یادداشت‌ها را داشت. بهتر از این؟

من لینوکس دارم! اپ نداری براش داوشم؟ :دی

برای اندروید، گوگل کیپ اپلیکیشن داره و از داخل مرورگر هم که میشه اطلاعات را وارد کرد. ولی خب اگه بشه بدون نیاز به بازکردن مرورگر داخل سیستم هم اطلاعات را ثبت کرد، خیلی خوب میشه دیگه :دی. برای این مورد هم من از گوگل کروم استفاده کردم و این اکستنشن را نصب کردم و آیکونش را به لانچر اضافه کردم :). واقعا بهتر از این؟ :دی.


پ.ن: این «را» و «رو» نوشتن هم روی مُخ‌ه :دی.
۱۸ مهر ۹۴ ، ۱۹:۱۶ ۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
میثم پورگنجی